Моніторинг ТМ
Торгова марка – репутація та реклама поважаючої себе компанії. Нерідко молоді компанії, бажаючи отримати швидкий прибуток, використовують аналогічний логотип вже популярного бренду. Напряму даний бренд не використовується, а лише трохи коригується, наприклад: змінюються 2 кольори в загальній композиції, використовуються аналогічні фрази з заміною літери, додаються малопомітні візерунки та інше.
Щоб уникнути подібних ситуацій, наявності двійників, багато компаній замовляють моніторинг торгової марки.
Що являє собою моніторинг торгової марки?
Сам по собі дана процедура – це пошук схожих брендів через єдину базу логотипів з вихідним. Тобто логотип компанії-замовника звіряється з тим логотипами, які вже зареєстровані, і тими. які тільки проходять стадію реєстрації. У разі виявлення дуже схожих консалтингова компанія, яка проводила моніторинг, починає презентаційну роботу.
Моніторинг ТМ починається з відповідної заяви про копіювання бренду самим правовласником ТМ (подається консалтинговою компанією від імені замовника). На підставі претензії до юридичної особи реєструючого сходу ТМ буде змінено порядок реєстрації виду бренду аж до повної його заміни. Відповідач в даному випадку повинен буде в установленому законом «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» або замінити логотип, або відстоювати своє право в судовому порядку.
Навіщо потрібен моніторинг торгової марки?
Як було вище зазначено, моніторинг ТМ дозволяє захистити репутацію ТМ. Схожий бренд істотно знижує вартість раніше зареєстрованого. Тобто моніторинг ТМ дозволяє зберегти вартість самої інтелектуальної вартості, що безпосередньо може позначитися на розмірі статутного капіталу. Більш того, «двійник», здатний завдати фінансових збитків через зниження попиту.
Як часто потрібно проводити моніторинг ТМ?
Частота проведення моніторингу цілком залежить від власника цього бренду. Більшість консалтингових компаній проводять її не частіше, ніж 1 раз на місяць. Більш часту перевірку проводять ті компанії, які займаються виробництвом і реалізацією харчових продуктів. Але за традицією в Україні проведенням моніторингу ТМ починають займатися тільки тоді, коли будуть відчутні результати відсутності такої, а саме – при падінні попиту на продукцію і поганих фінансових показниках.