Сертифікація послуг
На відміну від обов’язкової сертифікації продукції, отримання сертифікату якості на послуги в Україні є добровільним. Цей документ замовляється організаціями (юридичними особами) для підтвердження якості своїх послуг. Його наявність свідчить про високий рівень якості надаваних послуг, а також про безпеку для майна споживача, його здоров’я і навколишнього середовища.
Що таке сертифікат якості послуг?
Під сертифікатом якості послуг варто розуміти документ, який підтверджує високу якість послуг, що надаються. Процедура отримання документа про належну якість полягає у вивченні та підтвердження наданих послуг 3-ою стороною (тобто органом сертифікації). У разі якщо результати перевірки будуть задовільні, юридичній особі буде видано відповідний сертифікат. Даний документ якості може видаватися на окремо взяту послугу на 1 або 3 роки.
Хто може ініціювати процедуру отримання сертифіката?
Процедура отримання сертифікату ініціюється самою юридичною особою. Цей процес починається тільки після підписання відповідного договору (якщо сертифікацією займається третя особа) або після подачі заявки юридичною особою заявки до відповідного державного органу.
Вести переговори від імені замовника може як керівник організації, так і один з його співробітників. Але процедура почнеться тільки після підписання відповідного документа керівником, який має право підпису, та обміну оригіналами договорів.
Ключові напрямки перевірки якості послуг
Метою комісії є упевнитися в якості надаваних послуг. Результат сертифікації залежить від таких чинників:
• чи відповідає якість послуг чинним нормам та положенням;
• заходи юридичної особи щодо забезпечення стабільної якості на послуги, які виконуються.
Ключове значення мають заходи щодо забезпечення якості. Як показує практика, даний параметр приймається комісією якщо:
• персонал постійно підвищує навички надання послуг (участь в семінарах, оплата навчання співробітників в освітніх установах, підтвердження участі в науковій діяльності і т.д.);
• оновлення матеріально-технічної бази;
• рівень внутрішніх стандартів якості (регламент робіт).
На практиці багато організацій заздалегідь готують даний пакет документів і підтверджень.
Які потрібні документи для проведення сертифікації?
Портфель необхідних документів може відрізнятися від виду послуг, що надаються. Існує мінімальний мінімум документів, до переліку яких входять:
• Завірена копія установчих документів та статуту (при наявності такого).
• Документи підтверджують право власності на наявне обладнання.
• Наказ про призначення генерального директора або директора філіалу (підтвердження права підпису).
• Документи, що підтверджують кваліфікацію персоналу (дипломи ВНЗ, освітніх центрів, середніх спеціальних установ та інше).
• Довідка з банку про підтвердження фінансового забезпечення.
Подальший перелік документів залежить від спрямованості організації. Наприклад, зазначеного переліку досить для сертифікації послуг туристичної або клінінгової фірми. Для автомайстерні можуть знадобитися сертифікати якості на обладнання.
Кому сертифікат якості може бути корисний?
Цей тип сертифікації буде корисний організаціям, які надають послуги в сфері:
• технічного ремонту автотранспорту та супутніх вузлів;
• послуг зв’язку;
• освітнім центрам;
• туристичним фірмам та інше.
Варто зазначити, що нерідко даний сертифікат потрібен для участі в державних і приватних тендерах.