Аналіз ринку товарів / послуг
Будь-який бізнес вимагає постійного аналізу та коригування. Мова йде не тільки про зміну цінової політики та умов угоди, а й про виживання компанії на ринку в цілому. Не секрет, що ринок – динамічне середовище, яке постійно змінюється. Для того щоб компанія була успішною, потрібен постійний моніторинг ринку товарів або послуг, а також діяльності конкурентів.
Дослідження ринку
Від того, якими даними про ринок володіє компанія і наскільки вони достовірні, залежить її фінансове майбутнє. Класичний план аналізу ринку товарів або послуг містить таку інформацію:
• аналіз виробництва і продажу товарів / послуг на ринку;
• визначення основних «гравців» (їх частка на ринку, обсяги продажів, класифікація за групами товарів);
• прогноз та аналіз обсягів продажів по кожному товару окремо (за допомогою побудови «лінії тренду»);
• оцінка перспектив зовнішньоекономічної діяльності (позитивні та негативні сторони);
• фактори, які впливають на ціну і сам механізм ціноутворення;
• маркетинговий аналіз (переваги споживачів, потреба в товарі та інше);
• аналіз результативності каналів збуту та факторів, які на них впливають.
При необхідності цей план може доповнюватися такими напрямками дослідження, як «державне регулювання галузі» і загальною характеристикою ринку. Нерідко завдяки детальному аналізу компанії вириваються в лідери ринку.
Аналітичне дослідження конкурентів
Наявність якісного товару (послуг) не є гарантом фінансового прибутку і розвитку компанії. Зростання продажів залежить від привабливості пропозиції для покупців. Для того щоб пропозиція була кращою, потрібен постійний моніторинг конкуруючих організацій. План аналізу діяльності «суперників» включає:
• аналіз продуктів / послуг (порівняння сильних і слабких сторін пропозицій);
моніторинг цін (вивчаються фактори, що впливають на механізм ціноутворення і саму ціну, умови продажів та інше);
• вивчення комунікацій конкурентів з постачальниками і покупцями (на яких умовах працюють з постачальниками, які робляться кроки по просуванню товарів / послуг, тактика і стратегія PR-компаній);
• оцінка результативності дій зі збуту.
Маючи на руках подібний аналіз, можна коригувати діяльність своєї фірми: «завойовувати» нові сегменти ринку, більш результативно залучати нових клієнтів, домагатися великих знижок на продукцію / сировину у постачальників та ін.
Правильно і своєчасно проведений аналіз конкурентного середовища дозволяє збільшити обсяги продажів. Наприклад, при еквівалентному ціновій пропозиції багато юридичних осіб України будуть працювати з тією компанією, яка запропонує більш привабливі умови, наприклад: безкоштовна доставка, відстрочка платежу, можливість придбання товарів за допомогою 3-их осіб та інше.
Що дає аналітичний аналіз ринку товарів / послуг?
Варто чітко розуміти, що наявність коректного і своєчасного аналізу ринку товарів / послуг не є гарантом майбутнього прибутку. Подібна інформація – «підказка», як домогтися добробуту організації: які кроки необхідно прийняти для забезпечення попиту, які вимоги висуває ринок до постачальників / підрядників, як залишатися одним з лідерів ринку. По суті, аналітичний аналіз ринку товарів і послуг є «компасом», який вказує розташування бізнесу на ринку і напрямок, в якому тому потрібно рухатися. Таку роботу здатні виконати спеціалісти компанії «A Consulting» швидко та ефективно. Звертайтеся вже зараз, щоб дізнатися більше про свій бізнес та методи покращення продуктивності його роботи.