Необхідні кроки перед продажем бізнесу

Важливі кроки перед продажем бізнесу

Функціонуючий малий бізнес можна порівняти з інструментом ремісника – його теж можна продати і підготувати до продажу. Однак якщо у випадку з простим інструментом (товаром або послугою) ніякої особливої ​​документації не потрібно, то для продажу бізнесу необхідна серйозна аналітична робота. В її основі полягають: аудит уявлення компанії в інтернеті; наявність необхідних документів для продажу; формування матеріалів для продажу і визначення оціночної вартості бізнесу.

Аудит представлення компанії в інтернеті

Розвиток бізнесу в 2021 році неможливо без представлення в інтернеті. Від того, наскільки пізнавана і відвідувана сторінка компанії в мережі, залежить її розвиток. У комплекс послуг з підготовки продажу компанії входить і її  аудит у Всесвітній мережі. Під інтернет-аудитом фірми маються на увазі такі послуги:

вивчається цільова аудиторія сайту компанії;
перевірка унікальності пропозицій, викладених на веб-сторінках компанії;
досліджується якість трафіку;
оцінка витрат на просування сайту.

Сумарний висновок по всім цим дослідженням дає чітке уявлення про популярність компанії, а також про її позиціонування в інтернет-середовищі щодо даного регіону.

Формування пакету документів для продажу малого бізнесу

Продаж готового малого бізнесу проходить через відчуження власників підприємств своєї частки в письмовій формі за певну винагороду. Перед тим як дані документи буде підписано, необхідно зібрати наступні папери:

висновок або акт проведеної інвентаризації всього майна, яким володіє компанія;
податкова та бухгалтерська звітність;
висновок незалежної аудиторської перевірки про склад і вартість підприємства;
повний список всіх договірних зобов'язань, покладених на цю юридичну особу із зазначенням всіх сум, умов і термінів виплат.

Перерахована документація повинна бути оформлена й укладена нотаріусом. Без підписання відповідних документів будь-яка угода з власниками не матиме юридичної сили. В іншому випадку власники компанії не зміняться, а нові не вступлять в силу.

Формування матеріалів для продажу

На даному етапі продажу малого бізнесу готується ознайомча документація для потенційних клієнтів – свого роду комерційна пропозиція. У портфель документів, як правило, входять фінансові звіти за попередні роки, балансова звітність за попередній рік, опис матеріального та нематеріального майна, яким володіє компанія. Тобто вся та інформація, яка здатна залучити покупця. Нерідко замовляються ролики та робляться знімки самого підприємства.

Оціночна вартість бізнесу

Оцінка компанії проводиться 3-ою особою за вироком або до продавця, або з покупцем. Процедура оцінки малого бізнесу експертом-оцінювачем проходить в 4 стадії:

  1. Попередня стадія – вивчення підприємства-лота та специфіки діяльності.
  2. Початкова стадія – збір відомостей про підприємстві.
  3. Аналітична стадія – вивчається попередня економічна діяльність підприємства, проводяться маркетингові дослідження, виявляється справжній стан компанії ранці (див. статтю «Аналіз ринку товарів / послуг»).
  4. Заключна стадія – оцінка рухомого та нерухомого майна, аналізуються фінансові показники за попередні квартали, визначаються рентабельність компанії та робиться висновок про загальний фінансовий стан компанії з подальшим прогнозом.

Маючи на руках висновки по всім стадіям, незалежною стороною дається загальний висновок про вартість даного бізнесу, його проблемні аспекти, зобов’язання і перспективи розвитку.

Як правило, після укладення думки експерта починаються торги між сторонами.

A consulting

м. Київ , вул. Шмідта 2/2
+38 (063) 434 84 83
Пон-Пт 9:00 - 18:00